Argh...kermis voor de deur!

Speciaal bedoeld om te praten over gebeurtenissen in je dagelijkse handelingen, dingen waar je tegenaan loopt en bruikbare tips voor elkaar
Plaats reactie
Fabienne
ASS-Beheerder
<front color=DID7DC><B>ASS-Beheerder</>
Berichten: 59
Lid geworden op: 02-06-2016 21:26

Argh...kermis voor de deur!

Bericht door Fabienne » 05-06-2016 20:49

Helaas is het weer de dagen van de kermis in ons dorp :(
Voor mij betekent dat 4 dagen lang behoorlijk afzien want de kermis staat direct voor mijn neus op het plein...
Gevolg is dat ik ongeveer 12 uur lang word blootgesteld aan enorme overprikkelingen zoals hard lawaai, sirenes, knallen, bellen, toeters, live optredens, hordes mensen en knipperende lichten overal.
En met deze warmte is het prettig als je van tijd tot tijd je raam kunt openzetten, maar deur blijft gesloten...
Het zijn voor mensen als mij tropendagen, iets dat niet-autisten maar moeilijk kunnen begrijpen?
Hoofdpijn, agitatie, agressie en enorme frustratie speelt er op dit moment in mijn hoofd en lijf...
Vraag mij wel eens af waarom altijd alles met zoveel lawaai moet gebeuren?
Ramen trillen soms gewoon vanwege de bas :shock:
Ik maak een groot kruis als het dinsdagavond 22.00 uur is en men weer inpakt en vertrekt!
Groetjes, Fabienne
Autisme Spectrum Stoornis, getrouwd en trotse mama van 6 cavia's :D

ClaudiaVD
ASS-Newbee
ASS-Newbee
Berichten: 11
Lid geworden op: 09-06-2016 20:41

Bericht door ClaudiaVD » 10-06-2016 23:32

Hoi Fabienne. Hoe is het nu met je? Heb je nog veel last gehad van de kermis? Ik zou helemaal gek worden volgens mij :/ jammer dat je niet weg kunt met die dagen of doe je dat toch wel eens? En hoe doe je dat met slapen? Gebruik je oordoppen?

Fabienne
ASS-Beheerder
<front color=DID7DC><B>ASS-Beheerder</>
Berichten: 59
Lid geworden op: 02-06-2016 21:26

Bericht door Fabienne » 11-06-2016 16:05

Hey Claudia, lief dat je er naar vraagt.
Ik merk dat de impact van de kermis er nog steeds is helaas.
Ik ben nog steeds moe, lusteloos en kan mijn draai niet goed vinden.
3 dagen lang zoveel prikkels verwerken eist zijn tol helaas.
En het leven gaat daarbij ook nog gewoon door, dus huishouden, werken, sociale activiteiten enz. (mijn vaste planning zeg maar) loopt gewoon door.
Ik wil er ook niet van afwijken want dan raak ik in paniek omdat ik baat heb deze vaste structuur.
Maar een weekje helemaal niks hoeven of moeten lijkt me ook wel aangenaam, alhoewel ik dan weer van streek raak omdat ik geen structuur heb :roll:
En ik heb geen oordoppen gebruikt overigens, kan ik niet tegen, krijg ik een te grote druk op mijn oren en dat gaat pijn doen.
Groetjes, Fabienne
Autisme Spectrum Stoornis, getrouwd en trotse mama van 6 cavia's :D

Plaats reactie