Medicijnen bij autisme

Plaats hier alles wat te maken heeft met medicatie, ervaringen, vragen, nieuwe medicatie enz
Plaats reactie
Fabienne
ASS-Beheerder
<front color=DID7DC><B>ASS-Beheerder</>
Berichten: 59
Lid geworden op: 02-06-2016 21:26

Medicijnen bij autisme

Bericht door Fabienne » 05-06-2016 14:47

Zelf gebruik ik dagelijks de volgende medicijnen:

Ochtend: 2 x paroxetine 30mg
Voor slapen gaan: 1 x quetiapine 50mg XR en 1 x lorazepam 1mg

Verder gebruik ik mutlivitamine, B12, vit.C en voor mijn maag gebruik ik 2 x daags omeprazol 40mg.

Wat merk ik van de medicijnen? Zeker met lorazepam merk ik dat ik rustiger slaap, sneller in slaap val en minder last heb van dwangmatig denken. Of ik baat heb bij de quetiapine en paroxetine weet ik eerlijk gezegd niet? Paroxetine gebruik ik immers al ruim 20 jaar, weet dus niet hoe mijn leven zou zijn zonder en quetiapine neem ik voor het slapen op advies van mijn psychiater ook al 4 jaar, dus weet even niet hoe ik me zou voelen zonder?

Ik heb overwogen om te minderen/stoppen maar mijn psych vond dat voor nu geen goed idee, dus we gaan nog even door met slikken. Ik hoop ooit minder te kunnen nemen of helemaal te kunnen stoppen, maar ben ook wel huiverig voor wat er dan gebeurd?
Groetjes, Fabienne
Autisme Spectrum Stoornis, getrouwd en trotse mama van 6 cavia's :D

ClaudiaVD
ASS-Newbee
ASS-Newbee
Berichten: 11
Lid geworden op: 09-06-2016 20:41

Bericht door ClaudiaVD » 09-06-2016 21:40

Omdat ik nog in het diagnose traject zit, wil mijn huisarts en mijn psychiater mij geen medicijnen geven. Al neem ik melatonine voor het slapen en valeriaan om rustiger te worden. Maar echt veel baat heb ik er niet bij.

Fabienne
ASS-Beheerder
<front color=DID7DC><B>ASS-Beheerder</>
Berichten: 59
Lid geworden op: 02-06-2016 21:26

Bericht door Fabienne » 10-06-2016 18:59

Dat is wel jammer, maar ook begrijpelijk. Want medicijnen zomaar voorschrijven is natuurlijk ook geen oplossing. Pas als men weet wat de oorzaak van je problemen is, kan men ook de juiste medicatie geven. Aan de andere kant denk ik dat een medicijn om bv. te slapen wel voorlopig goed zou zijn als je daar moeite mee hebt? Ik neem bv. lorazepam 1 mg voor slapen en voordat ik mijn ass diagnose had, kreeg ik van de huisarts diazepam om beter te slapen, dus daar zou je wel eens met je psychiater over kunnen praten?
Groetjes, Fabienne
Autisme Spectrum Stoornis, getrouwd en trotse mama van 6 cavia's :D

Plaats reactie