Wat is jouw woonsituatie?

Over alles wat te maken heeft met autisme en werk, wonen en financiën
Plaats reactie
Fabienne
ASS-Beheerder
<front color=DID7DC><B>ASS-Beheerder</>
Berichten: 59
Lid geworden op: 02-06-2016 21:26

Wat is jouw woonsituatie?

Bericht door Fabienne » 05-06-2016 16:46

Hoe woon jij? Samen met een partner, begeleid, thuis of alleen?

Ik woon samen met mijn man in een appartement. Het is niet groot maar zonder inwonende kinderen redden we ons prima. We hebben als compagnie nog 6 lieve cavia's die ons gezelschap houden.
Ik heb bewust gekozen om te gaan samenwonen en trouwen, maar achteraf zou ik het liever anders doen. Een LAT-relatie zou veel beter voor mij, maar ook mijn man zijn. Ik merk dat ik mijn 'eigen ruimte' vaak mis, onze ruimte is te klein om je echt goed terug te kunnen trekken om rust te ervaren. Daarnaast vind ik het ook moeilijker dan ik dacht om rekening te houden met een ander persoon in het huis. Rekening houden met is niet mijn sterkste kant en de rommel die een ander maakt frustreert mij vaak enorm (mede door OCD).
Groetjes, Fabienne
Autisme Spectrum Stoornis, getrouwd en trotse mama van 6 cavia's :D

ClaudiaVD
ASS-Newbee
ASS-Newbee
Berichten: 11
Lid geworden op: 09-06-2016 20:41

Bericht door ClaudiaVD » 10-06-2016 23:56

Woon alleen met mijn 2 poezen en dat bevalt me wel. Natuurlijk mis ik van tijd tot tijd een maatje naast me maar het is ook wel lekker rustig zo in huis en de poezen houden me elke dag gezelschap :D Mijn huisje is een kleine flat op de derde verdieping. Als ik meer ruimte zou hebben zou ik ook nog graag meer katten nemen ;) maar ik kan een grotere woning niet betalen van mijn parttime werk dus helaas. Maar voel me wel thuis hier buren zijn wel aardig en rustig dus dat scheelt en als ik weg ben zorgt de buurvrouw altijd voor de katten dus dat is ook een uitkomst.

Plaats reactie